ericagrimberg

Kommentar till inlägg. - Digitala Distributionsformer

Kategori: Allmänt

Jag valde att kommentera WERASJ's inlägg om Twitter. Min kommentar lyder som följer: 
 

En mycket intressant text du har tagit fram, jag är själv en flitig användare av twitter (har snart skrivit 10.000 tweets, vilket är helt sjukt när man tänker på det). Nu vet jag att ditt inlägg bara är en introduktion, så det här är kanske snarare ett tips på något du eventuellt kan tänkas titta på i framtida inlägg.

Det är det här med hashtags på twitter. Hashtags har fullkomligt exploderat på senare tid och används nu mer även utav exempelvis Instagram. Men just i twitters fall så är det mer utmärkande eftersom de har något som heter "Trender" där de listar de senaste hashtagsen som har just, trendat, det vill säga används mest på kort tid.

Många gånger kan man nås av världsnyheter eller diskutera samhällsfrågor enbart genom att följa en hashtag, något som är väldigt specifikt för twitter. Vilket gör att jag personligen tycker att det är en ganska central del i "förklarandet kring twitter".

Så det kanske är något att tänka på för framtida inlägg. Du kan hitta lite information i den här artikeln som handlar om just det, den heter Analyzing the dynamic evolution of hashtags on twitter: a language-based approach och finns att hitta här ->
https://www.aclweb.org/anthology-new/W/W11/W11-07.pdf#page=68

Trevlig helg :)

//Erica Grimberg
http:// ericagrimberg.blogg.se
Digitala Distributionsformer

Kommentarer


Kommentera inlägget här: