ericagrimberg

Val av blogg - Digitala distributionsformer

Kategori: Allmänt

På kursbloggen kan man läsa "Välj gärna ett bloggverktyg som du inte redan har erfarenhet av för att utmana dig själv och öka dina kunskaper." vilket i mitt fall blir väldigt knepigt. Jag har bloggat i många många år och har testat på alla möjliga plattformar och verktyg, till och med att blogga enbart från mobiltelefon. 
 
Så varför blev det blogg.se i mitt fall? I grund och botten tycker jag att de flesta bloggar bygger på samma princip. Verktygen man erbjuds är oftast de samma och grundideén är att man ska kunna publicera sina inlägg. Jag har sedan tidigare en privat blogg där jag använder wordpress men som jag inte vill använda till skolrelaterade ändamål.
 
Den här bloggen använder jag sedan tidigare i en distanskurs om webb 2.0 och kurserna innehåller liknande element vilket underlättar för mig. Dessutom blir det rörigt med att hålla koll och både underhålla och driva tre olika bloggar parallellt. 
 
Blogg.se fungerar smidigt för mig eftersom det dels kommer upp som första träff när man gör en googlesökning och jag tycker att det erbjuder det en blogg behöver. Andra bloggar kan i princip förstöra flödet genom att överdriva så mycket med reklam att det nästan blir oläsligt (därav köpte jag min egen domän och börjae blogga privat på den). Nog för att jag använt mig av blogg.se tidigare men jag har ändå inte utforskat alla funktioner och möjligheter vilket jag kanske får en chans till att göra nu. 
 
Hoppas ni får en trevlig läsning framöver. 
På återseende. 
E. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: